vítejte na oficiálních stránkách
AK Racing klubu v AČR

Tým Adama Koblihy se věnuje závodům Mistrovství české republiky
v rally. Na tomto webu se o nás můžete dovědět více,
zároveň budete mít přehled o aktuálních závodech,
výsledcích a názorech samotné posádky.

NABÍDKA, KTERÁ SE NEODMÍTÁ

29.10.2013

 

Dvě minuty. V běžném životě nemusí znamenat nic, ale v rally je to náklad, kterého se lze zbavit jen stěží. Přesně takovým časem byli zatíženi Adam Kobliha a Petr Chodura jun. na Rally Vsetín. Zde si odbyli svou premiéru s vozem kategorie R3. Při neúčasti Martina Vlčka se pánové Kobliha a Chodura mohli zároveň předčasně radovat z titulu mistrů ČR ve Sprintrally ve třídě 6. Premiérová sezóna, ve voze francouzské značky Citröen, dopadla nad očekávání skvěle a vsetínský start tak lze chápat jako odměnu za vybojovaný titul. S výjimečnou nabídkou na start přišel šéf MRS Racing Mojmír Juříček a nabídl talentovanému jezdci sedačku Renaultu Clio R3. Adam Kobliha neváhal a na své oblíbené soutěži otestoval špičkovou dvoukolku třídy 5. „Po splnění skrytého cíle v podobě zisku titulu ve třídě 6, jsme už závěrečný rallysprint neplánovali. Z čistého nebe ale přišla nabídka od pana Juříčka startovat s vozem Renault. Musím říct, že jsem chvíli váhal, ale nakonec jsme do toho s Peťou šli. Taková možnost by se už opakovat nemusela,“ okomentoval start Adam Kobliha.

 

 

Stejně jako loni mohl Adam poměřit své síly s elitou „dvoukolkářů“. Na startu nechyběli jezdci jako Brynda, Smékal nebo Rujbr. Všichni, co sledují dění také v nižších třídách jistě chtěli znát odpověď na to, zda Adam udrží tempo s těmi nejrychlejšími borci ve dvoukolkách, pochopitelně i jezdec sám: „Jsem schopný bojovat o první místo i o level výše? To byl ten důvod, proč jsem především nabídku přijal, je ale pravda, že později jsem souboje moc neřešil. Věděl jsem, že mám velké rezervy a je pořád kde zrychlovat, soustředil jsem se tedy plně jen na svůj výkon.“ Pilot toho před závodem moc nenatestoval a tak přišla na řadu trocha improvizace: „Seznámení s vozem proběhlo ve čtvrtek, následně i v pátek po přejímkách. Snažili jsme se auto přizpůsobit mému zadku a to se nakonec podařilo. Měl jsem z vozu nakonec dobrý pocit.“

I v seznamovacím duchu si Adam s Petrem z počátku vedli nadmíru dobře, a to když v úvodu zaostali za favorizovaný Smékalem jen o tři desetiny. V druhém testu dokonce zvítězili o desetin šest. Úvod, který čekal jen málokdo. Bohužel všechny naděje na dobrý výsledek uhasila dvouminutová penalizace po první zastávce v servisní zóně. O tom co bylo příčinou už sám jezdec: „Při odvzdušňování brzd se dostal vzduch do regulátoru tlaku a ne a ne se dostat ven. Nakonec se to povedlo a my mohli do časovky. Stálo to však spoustu času. Prostor před časovou kontrolou byl ucpaný vyjíždějícími dodávkami ze servisu a my museli tak 3 minutky počkat. Penalizace mě trošku mrzela, ale vyrovnal jsem se s tím při odjezdu ze servisu. Být naštvaný a vztekat se by byla hloupost. Byl jsem rád, že můžeme pokračovat.“

 

 

Od té doby pokračovali Kobliha s Chodurou s dvouminutovou zátěží, ale jakoby to na výkonu nezanechalo následky. Clio se vsetínskou krajinou pohybovalo velmi svižně a výsledkem byly časy na předních pozicích. Kobliha během závodu nezaznamenal horší jak druhé místo v rychlostních zkouškách a na své konto si připsal čtyři vyhrané testy a tři druhá místa. Pokořit jej dokázal pouze Egon Smékal s Citröenem DS3. Oficiálním výsledkem však bylo až šesté místo ve třídě 5. Po odpočtu dvou trestných minut by Kobliha s Chodurou jasně ovládli dvoukolky, to jsou však jen kdyby a posádku můžou hřát alespoň dílčí časy. Jezdec byl i tak ze závodu nadšený: „Byl jsem velmi překvapen takovými časy, kéž by se podařilo zajistit starty s takovým vozem a odjet toho víc. Jeden závod je velmi málo na blízké poznání. Ale i tento start byl velkým přínosem a přes veškeré peripetie jsme si závod užili maximálně.“

 

 

I spolujezdec Petr Chodura jun. k tomu řekl své: „Clio se ukázalo jako skvělé auto, na které se dá spolehnout. Závod díky němu odlišný rozhodně byl a to hlavně proto, že jsme byli schopni konkurovat i nejlepším jezdcům třídy pět, potažmo dvoukolkám. Největší radost pak mám z RZ 5, na které jsme dosáhli desátého nejlepšího času absolutně. Penalizace nám trochu sebrala nadšení, ale jak jsem již dříve zmiňoval, to prostě k rally patří a je třeba to tak brát. Hlavní je, že jsme závod dokončili a navíc s výbornými časy z rychlostních zkoušek. To je přece skvělé. S výsledkem jsme tak s Adamem více než spokojeni.“

A na závěr Adam Kobliha dodává: „Velmi rád bych poděkoval Mojmíru Juříčkovi za tuto možnost, Peťovi za super spolupráci, klukům v servise i mimo něj za perfektní přístup, Mirovi Jandíkovi za cenné rady a našemu věrnému fanklubu za neskutečnou atmosféru, kterou pro nás připravili. Byl to super zážitek.“

 

 

Mistrovství ČR pro rok 2013 je již minulostí. Body byly rozdány a pro posádky jsou na závěr roku nachystány ještě volné rallyshow a slavnostní galavečer, kde si určitě pro titul mistrů třídy 6 přijde Adam Kobliha spolu s Petrem Chodurou jun. a zakončí tak skvělou sezónu.

 

Zpět