vítejte na oficiálních stránkách
AK Racing klubu v AČR

Tým Adama Koblihy se věnuje závodům Mistrovství české republiky
v rally. Na tomto webu se o nás můžete dovědět více,
zároveň budete mít přehled o aktuálních závodech,
výsledcích a názorech samotné posádky.

NEDOKONČENÁ BOHEMIA ADAMA KOBLIHY (RALLY BOHEMIA)

6.7.2011


Dalším zastavením „velkého mistrovství“ byla o tomto letním víkendu již po 38. Rally Bohemia. Poprvé, jako ve většině letošních závodů, jsem přijela změřit své síly s ostatními posádkami i tradiční dvojice Adam Kobliha – Martin Trlifaj s vozem Honda Civic VTI pro třídu 9. Bohužel se zařadili mezi 42 posádek, které soutěž nedokončily.

Letošní ročník Rally Bohemia nesl označení „aplikační“ podnik Mistrovství světa a je nutné říci, že pořadatelé svou úlohu brali velmi pečlivě. Tratě byly dobře zabezpečené, divácký servis podrobně zpracovaný a i dle slov jezdců organizace soutěže byla zvládnutá bezchybně. Pojďme ale k samotnému závodu z hlediska posádky Kobliha – Trlifaj. Pro ty je v letošní první kompletní sezóně většina podniků zcela nových a ani tato kultovní soutěž nebyla výjimkou. Není divu, že na ni byl Adam velmi zvědavý: „Na tuto legendární rally jsem se velmi těšil, předpokládal jsem náročné rychlostní zkoušky. To se mi po seznamovacích jízdách také potvrdilo. Troufnu si říci, že zatím to byly asi nejkrásnější tratě z českého mistrovství. Nejvíc se mi líbila RZ Sychrov, bohužel se nám ale nepoštěstilo dojet až tak daleko.“ 

Páteční den byl ve znamení super rychlostní zkoušky, která vedla ulicemi Mladé Boleslavi, nedaleko servisní zóny. Ostré závodní tempo se dalo očekávat až v sobotní etapě, která celkem čítala osm náročných rychlostních zkoušek. Počasí vypadalo nevyzpytatelně a bylo zajímavé sledovat, jak se s tím posádky dokážou vypořádat. V prvních průjezdech, kdy na trati bylo ještě sucho, dokázal Adam Kobliha zaznamenat dva časy „nadostřel“ svému největšímu rivalovi Blaťákovi. I tak však po prvních průjezdech ztrácel něco málo přes půl minuty. Důvodem byla špatná volba pneumatik a drobné jezdecké chyby. V tu chvíli se musel mít pozoru hlavně před skvěle jedoucím Grafkem, který si odskočil ze „sprintů“ a také před Vladykou. Ti byli jen 6,7s respektive 8,5s pozadu. To slibovalo napínavý souboj v dalším průběhu rally. „V pátek nás čekala supererzeta v Mladé Boleslavi, která byla určená hlavně pro diváky. Mě osobně se kroužení mezi obrubníky moc nelíbí, jde hlavně o to neudělat zbytečnou chybu. Pro nás vše začalo až v sobotu. Zrána všichni laborovali s volbou pneumatik, to my jsme to měli jednoduché. Vzhledem k počasí by byla vhodná tvrdá směs, ta ale nebyla k dispozici, tak jsme obuli střední směs, a to nebyla dobrá varianta. V první sekci jsem se dopustil drobných jezdeckých chyb, kdy jsem musel i couvat, protože jsem probrzdil odbočení,“ okomentoval dosavadní průběh valašský pilot. 

Během prvního servisu se počasí začalo kazit a vše nasvědčovalo tomu, že již tak náročné rychlostní zkoušky budou ztíženy deštěm. Do druhých průjezdů vlétl opět nejrychleji Ondřej Blaťák, vyhrál však jen těsně před svými pronásledovateli. Na další zkoušce se měnilo pořadí jen v případě třetího místa, na to se dostal Vladyka, když porazil Grafka o 6,3s. Na řadě byla zmoklá RZ 7. Ta se stala osudnou pro Adama Koblihu. Nasazené tempo za daných podmínek bylo vysoké a chyba na sebe nenechala dlouho čekat. Průběh popsal už sám jezdec: „Na druhou sekci počasí vypadalo všelijak, ale volil jsem raději jistější variantu, a sice obout mokré pneumatiky. První dvě rychlostní zkoušky byly celkem v pohodě, i s časy jsem byl spokojený, ale pak to přišlo. V druhé půlce RZ Šumburk jsem špatně najel na horizont, netrefil cestu a přejel přes příkop. O strom jsem ohnul rameno, díky tomu praskl brzdový kotouč a dál už se bohužel nedalo pokračovat. Tato chyba mě moc mrzí hlavně kvůli bodové ztrátě, ale také chybějícím zkušenostem z nedělní etapy, která byla ještě náročnější než ta sobotní. Nedá se ale nic dělat, každý závod není posvícení. Omlouvám se tímto celému týmu za vynaložené úsilí na této soutěži. Chci poděkovat mechanikům za bezvadnou přípravu auta, všem lidem v týmu a panu Raabovi.“ 

Zpravodajská povinnost velí říci, že nakonec se po skvěle odjetém závodě z vítězství radoval Ondřej Blaťák. Je třeba také vyzdvihnout souboj jezdců Grafka a Vladyky, kteří bojovali o druhé a třetí místo opravdu srdnatě, nakonec byl úspěšnější druhý jmenovaný. Pořadí v cíli tedy následovné: 1. Blaťák, 2. Vladyka, 3. Grafek. Situace v tabulce vypadá před následující rally zajímavě, Koblihovi vedení zůstalo, ale Blaťák se dotáhl na rozdíl tří bodů. Nadcházející soutěží bude o posledním srpnovém víkendu vrchol sezóny – Barum rally Zlín. Prázdninovou přestávku vyplní Koblihovi s Trlifajem ještě Rally Vysočina, která doufejme, pomůže této posádce dobře se připravit na důležitou bitvu v okolí Zlína.

 

Zpět