vítejte na oficiálních stránkách
AK Racing klubu v AČR

Tým Adama Koblihy se věnuje závodům Mistrovství české republiky
v rally. Na tomto webu se o nás můžete dovědět více,
zároveň budete mít přehled o aktuálních závodech,
výsledcích a názorech samotné posádky.

VALAŠSKÁ PODÍVANÁ SE ODEHRÁLA I MEZI MALORÁŽKAMI TŘÍDY 9 (BONVER VALAŠSKÁ RALLY)

31.3.2011


Letošní jubilejní třicátý ročník Valašské rally ukázal, že i u vozů slabších výkonových tříd je stále nač se dívat. Honda Civic se na našich tratích kroutí už nějakou tu sezónu a neustále prokazuje svou rychlost. A to i v rukou favorizované posádky třídy 9 – Adam Koblihy a Martina Trlifaje, z jejichž se jednalo o velmi povedený vstup do letošní sezóny Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.

Vše začalo v pátek v podvečer na náměstí ve Valašském Meziříčí, odkud se všechny posádky vydaly už za tmy na start první rychlostí zkoušky s názvem Štramberk. Byla to jediná rychlostní zkouška pátku, ve které Adam získal prvenství. Bylo to před Danielem Vladykou o 3,6 sec a všechny posádky se následně seřadily v minimálních rozestupech. Rýsovala se velmi vyrovnaná bitva mezi vozy Honda Civic Vti. Na druhém testu zatáhl nováček ve velkém mistrovství Ondřej Bisaha se spolujezdkyní Veronikou Teplou. Už tady bylo jasné, že tento Kroměřížský jezdec se bude velmi tvrdě prát o místo na pódiu. Naopak Adamovi se zde moc nedařilo. „Druhá zkouška mi moc nesedla, nevěřil jsem rozpisu, a tak jsem zvolil opatrnější tempo. Dlouhá zimní pauza byla znát a trochu mi trvalo, než jsem se do toho zas dostal,“ svěřil se Adam. Letošní ročník nabídl daleko zajímavější souboje, než tomu bylo vloni, dokazovalo to i dílčí prvenství Roberta Mikulky ve třetím testu, ovšem jak se později ukázalo, byl tohle velmi nepodstatný moment v kariéře tohoto jezdce.

Na tom samém úseku havaroval dosud třetí muž pořadí Ondřej Blaťák, toho považoval před startem spolujezdec Martin Trlifaj za největšího soupeře, ovšem tato prognóza již poměrně brzy vzala za své. Čtvrtá a zároveň poslední RZ pátku znamenala ještě jedno vítězství pro Bisahu, který tak přenocoval na druhém místě se ztrátou 1,6 sec. Přestože Adam Kobliha vyhrál jen úvodní test, v celkovém součtu časů byl nejrychlejší a mohl být po páteční noci spokojen se svým prozatímním prvním místem ve třídě 9. Svůj opatrnější přístup okomentoval slovy: „ Opatrnost byla na místě. Poprvé jsme jeli s novým autem, které bylo jiné oproti tomu, se kterým jsme startovali loni, navíc od posledního závodu uběhlo dost času. Zvolili jsme takové tempo, abychom se co nejvíce sžili s autem. Nechtěl jsem vypadnout pro hloupou chybu.“ V páteční etapě překvapoval svými výkony nezkušený Ondřej Bisaha: „ Vůbec jsem nečekal, že bude takhle rychlý. Rozhodně je to ale dobré pro další závody, tahat se o vteřinky je zajímavé jak pro posádku, tak i pro diváky. “ Rozestupy mezi všemi posádkami po nočních testech nebyly příliš velké, což v další etapě slibovalo dramatickou podívanou. 

Do druhého závodního dne se zřejmě dobře probudil Ondřej Bisaha, který vyhrál oba první průjezdy rychlostními zkouškami Helštýn a Špičky a rázem se dostal do těsného vedení. Jenže ne na dlouho. Kobliha kontroloval hned v následující RZ 7: „ Na první dvě sobotní zkoušky jsme se rozhodli obout Michelinky, což se později ukázalo jako nevhodná volba. Na druhé průjezdy jsme si v servisu nechali přezout na Pirelli a už to bylo to pravé ořechové. I na časech to bylo znát.“ Bohužel právě v druhém průjezdu zkouškou Helfštýn velmi poznamenala sobotní etapu událost, týkající se zmiňovaného Mikulky. Ten za letmým cílem tvrdě havaroval, přerazil strom a jeho Honda, se kterou shodou okolností závodil v minulých letech Adam Kobliha, skončila na střeše. Oba členové posádky museli být převezeni do nemocnice. I tohle se v rally bohužel stává a oběma přeji brzké uzdravení. 

V tu dobu už bylo ve hře jen pět dvojic třídy 9. Když další rychlostní test byl zrušen, také z důvodu havárie, měly rozhodnout dva průjezdy úsekem zvaným Santov – tím nejdelším a nejnáročnějším nakonec, před kterým oba soky dělilo jen 8,0sec ve prospěch zkušenějšího Koblihy. Do všeho vstoupilo nevyzpytatelné počasí. To Adam bedlivě sledoval již od rána a pro jistotu si nechal naložit do svého auta v posledním servisu dvě mokré pneumatiky. Po prvním průjezdu ukrojil Bisaha z náskoku jen 1,9 sec. Před tím druhým nebylo jisté, zda se déšť na Santov snese nebo ne, zprávy přímo z trati hovořili o suchu. Již na startu bylo vše jinak. Déšť, k němuž se navíc ve třetině testu přidaly nefunkční stěrače a s tím spojená velká časová ztráta. Bylo rozhodnuto. Adam Kobliha přišel o prvenství v samém závěru. Průběh závěru Valašské rally nám popíše sám pilot: „ V prvním průjezdu šlo vše dobře, tvrdá směs pneumatik vepředu byla určitě dobrá varianta. Na přejezdu již to s počasím vypadalo všelijak a uvažovali jsme, že bychom přehodily přední nápravu na mokré pneumatiky. Jenže tlačil nás čas. Nechali jsme tedy ty tvrdé s tím, že budeme mít alespoň stejné podmínky jako Ondra. Na startu posledního testu začalo lehce pršet a já jsem věděl, že na tomto obutí to nebude moc dobré. To se potvrdilo hned kolem přehrady Bystřička. Auto hodně klouzalo a raději jsem trochu zvolnil. Na druhou stranu jsme ale nechtěli vzdát boj a snažili se jet za daných podmínek maximálně rychle. Jenže co se nestalo. Kousek před nejvyšším bodem Santova nám přestaly fungovat stěrače a po chvíli nebylo nic vidět. Následoval sjezd do Male Bystřice, který byl v tuto chvíli dost nebezpečný, snažil jsem se jet tedy opravdu tak, aby se nic nepřihodilo. Zrychlit se dalo až na sjezdu z Dušné do Vsetína, kde déšť ustal a viděl jsem trochu víc. Nakonec se nám podařilo spatřit cíl bez újmy a druhé místo je také moc pěkné, takže v závěru panovala opravdová spokojenost."Sečteno, podtrženo. Dvojice Kobliha – Trlifaj si odváží z „Valašky“ po napínavém souboji výborné druhé místo v hodnocení třídy 9 a určitě svým výkonem své fanoušky nezklamala. „Závěrem bych rád poděkoval panu Raabovi, díky kterému můžeme startovat na více závodech, spolujezdci Martinovi za výborné čtení rozpisu, celému tymu pod vedením Tondy Tlusťáka a vůbec všem lidem kteří nám při závodech pomáhají. Opomenout nesmím ani diváky a naše fanoušky u trati, kteří jsou opravdu vidět."

Dalším závodem, který absolvuje dvojice Adam Kobliha a Martin Trlifaj bude ve dnech 7. 4. – 9. 4. 2011 bude podnik s názvem Mogul Šumava Rallye Klatovy. „ Na Šumavu se moc těším, nové prostředí, nové zkoušky, nové zkušenosti. A také doufám, že se sejde podobná konkurence jako na Valašsce. O téhle soutěži toho moc nevím, a tak jsem hrozně zvědavý, co nám přichystá,“ dodal Adam.

Na onboardy této posádky například ze skoku na RZ 7 nebo na jízdu bez stěračů v RZ 10 se můžete podívat na stránkách Mediasportu.

 

Zpět