vítejte na oficiálních stránkách
AK Racing klubu v AČR

Tým Adama Koblihy se věnuje závodům Mistrovství české republiky
v rally. Na tomto webu se o nás můžete dovědět více,
zároveň budete mít přehled o aktuálních závodech,
výsledcích a názorech samotné posádky.

KDYŽ VŠE DO SEBE ZAPADÁ

29.6.2014

 

Adam Kobliha. Jméno, které bylo během minulého víkendu velmi často skloňováno. Jezdec, který dokázal díky své trpělivosti a píli zvítězit v klasifikaci dvoukolek, Clio Cupu i třídě 5 a obsadit skvělé osmé místo absolutně. Součást týmu, který připravuje živnou půdu a nejlepší pozici pro jeho růst a výsledky. To vše představuje mechanizmus, který stejně jako v hodinkách do sebe musí dokonale zapadnout. A v Hustopečích zapadlo.

 

Samotný výsledek se rodil ještě daleko dřív, než při samotném závodě. Základním stavebním kamenem byla změna spolujezdce. K Adamovi se vrátil bývalý parťák Karel Žáček, se kterým získal titul mistra republiky ve třídě 9 v sezóně 2012. Karel je zkušeným spolujezdcem a do auta vnesl pohodu a rozvahu. Své udělal i předzávodní test, kde Adam úročil poznatky z posledních dvou soutěží. Jako nepatrná by se pak mohla jevit i změna dodavatele pneumatik. Jednalo se o čtyři klíčové věci, které zásadně ovlivnily průběh následující rally. Více k tomu již sám jezdec: „Před závodem jsme udělali několik změn, které hodnotím kladně a měli na můj výkon zásadní vliv. Po domluvě s Peťou se ke mně vrátil Kája, se kterým jsme se velmi rychle dostali do potřebného souznění. S týmem jsme pak zapracovali na autě, konkrétně na brzdách, podvozku a změnili jsme značku pneumatik. Tyto změny mají za následek naše zlepšení. Měl jsem 100 % důvěru v auto a cítil jsem se velmi klidně. Před závodem jsme si všechny změny odzkoušeli na testu a to nám také pomohlo dostat se brzy do toho správného tempa.“

 

 

Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče je nejmladší soutěží šampionátu a letos se zde jelo již po desáté. Jubilejní ročník se rozprostíral na jižní Moravě okolo vinařských oblastí. Velkým dílem byla trať vedena po prašných obslužných cestách, cestičkách a díky pěknému počasí se dal očekávat velký příval diváků natěšených na velké smyky a severský styl jízdy. Adam Kobliha s Karlem Žáčkem mají tento styl jízdy v krvi a zdejší střídavý profil trati jim náramně vyhovoval. Nachystáni na tuto prašnou exkurzi byli s číslem 16.

 

Páteční etapa čítala celkem čtyři testy rozdělené do dvou měřených úseků. Hned na úvod byla nachystána více než sedmnáctikilometrová zkouška, do níž vlétl nejrychleji právě Adam, a to o 16,1 sec před největšími konkurenty Smékalem a Petákem. Na druhé RZ pokračoval ve stejném duchu a jeho náskok narostl po první páteční sekci o necelých 25 sec. Tento stav se jistě nelíbil dosavadnímu lídrovi dvoukolek Smékalovi a po třetím testu ztrátu nepatrně snížil, závěr dne však patřil posádce Kobliha – Žáček, kteří se usadili na čele o 21,8 sec.

 

 

„S prvním dnem jsme byli s Kájou velmi spokojeni a jízdu jsme si spolu nesmírně užívali. Měli jsme z pátečního výkonu velmi dobrý pocit. Auto fungovalo dle mých představ a já se mohl soustředit pouze na svůj výkon. Je pravda, že naši soupeři byli trochu indisponování. Pepa měl problémy s rukou, Egon zase s brzdami, tak to jistě mělo vliv na časový odstup,“ hodnotil pátek Adam Kobliha.

 

Druhý závodní den bylo na pořadí 8 zkoušek ve dvou úsecích a před Adamem Koblihou byl jasný cíl – nepolevit v tempu a dovézt auto do cíle na prvním místě. Tomu také odpovídala první ranní sekce, kde na všech třech testech nenašel přemožitele a vytrvale sbíral vteřinky, teď už jich bylo takřka 42 na druhého Smékala. V RZ8 byl nejrychlejší Josef Peták, i přes bolavou ruku bojoval dál, jenže v poslední zkoušce smolně odstoupil na poruchu motoru. To už měl Adam Kobliha otěže pevně v rukou a nikdo jej přímo neohrožoval. Vyhrál přesvědčivým náskokem 1 min a 9 vteřin. Mohl tak oslavit letošní první triumf mezi dvoukolkama a zároveň v Clio Cupu. Za pozornost stojí i krásné osmé místo absolutně.

„Sobota se vyvíjela ve stejném duchu a vše fungovalo na jedničku, pouze po první okruhové zkoušce nám ke konci začal vynechávat motor, ale nebylo to nic významného a kluci to odstranili. Vlastně nemám, co bych k tomu dodal, vše šlo naprosto přesně po vytyčených kolejích a neměli jsme žádný problém. Mám z celé situace obrovskou radost, nešlo nám primárně jen o výsledek, ale o to, aby celé soukolí pracovalo bezchybně, to se povedlo a výsledný čas je následkem správných kroků. Pevně věřím, že se nám na to podaří v okolí Mladé Boleslavi navázat,“ okomentoval usměvavý Adam Kobliha a doplnil, čí že je to také zásluha: „Velké poděkování patří celému našemu týmu, v čele s Mojmírem a Mirkem, Kájovi, klukům v servise za perfektní přípravu auta, partnerům, bez kterých bychom tohle nemohli prožívat, fanklubu a všem fanouškům za super podporu. Děkuji také i sobě.“

 

 

Navrátilec na sedadlo spolujezdce Karel Žáček po závodě zářil nadšením a svůj pocit okomentoval těmito slovy: „S Adamem jsme sice nezávodili nějakou dobu, ale v podstatě jsem od něj nikdy neodsedl, na závodech naše posádky spolu trávily veškerý volný čas a občas jsme spolu byli trénovat. Takže to netrvalo dlouho a po shakedownu jsme už byli zase skvěle sehraní. Už při testu nebo při seznamovacích jízdách šlo vidět, že vše bude klapat a vládla velká pohoda. Od roku 2012 jde vidět, jak se Adam posunul. Bere celý tento sport velmi vážně a uzrál, i tohle mi dodávalo pocit klidu. Nebylo potřeba jej nikde krotit, ani v servisu, ani na trati. To ale neznamená, že není třeba dál makat, hned po závodě jsme vyhodnotili pár věcí a popracujeme třeba právě na rozpisu, který je nutné zjednodušit. Před samotným závodem pro mě byla hlavní motivací Top Ten, vždycky jsem tam chtěl být a nikdy se mi to nepovedlo. Zároveň jsem věřil, že můžeme být první ve dvoukolkách. Egon s Pepou jsou velmi silní soupeři a věděl jsem, že se pojede ve velkém tempu, bez prostoru na chyby. Nerad prohrávám, takže jsem proto ze svého pohledu udělal maximum. Naši soupeři měli problémy, ale i přesto jsme nepolevili, protože by pak bylo blízko k nějaké chybičce. Když se vrátím do doby, kdy jsme jeli s Hondou, tak jsme takovou taktiku volili vždy, zkrátka od začátku až do konce pořád naplno, s nasazením a bez nějakého velkého taktizování. A přesně tak to bylo. Mě to bavilo moc a vítězství ve dvoukolkách i osmé místo bylo pro nás zasloužené. Už se nemůžu dočkat Bohemky. Díky Adamovi za skvělý víkend a mým dvěma největším fanynkám, které mám doma – manželce a dceři.“

 

Nadšený z výsledku byl pochopitelně i šéf týmu MRS Mojmír Juříček: „Další závod sezóny naší práci nastavil zrcadlo a jsem moc rád, že kluci dokázali všechnu energii do toho vloženou zúročit. Jde vidět, že Adam ví co dělá a provedené změny se projevily na celém týmu. Příchod Karla, byl příchodem zkušeného spolujezdce a zároveň pohodového člověka, kterého znám již dlouhé roky. Jeho profesionální přístup a chuť pracovat se podepsala na celkovém fantastickém výsledku. Z mého pohledu spolupráce naší posádky fungovala naprosto skvěle. Během závodu se vyskytly na autě drobné problémy, kdy museli mechanici vyměnit dva snímače, ale nijak to neovlivnilo výsledek a vše ostatní šlapalo jak má. Výsledek z Hustopečí je odměnou pro mě, pro posádku i pro naše mechaniky. Je před námi však další těžký závod a byl bych velmi rád, kdybychom potvrdili, že takovéto výsledky nejsou jen ojedinělou záležitostí.“

 

 

Před Adamem Koblihou a Karlem Žáčkem je nyní start na legendární Rally Bohemia 11. – 12.7 2014. Konkurence bude v plné síle a Egon Smékal, či Josef Peták rozhodně nebudou chtít darovat ani centimetr trati. Před námi je jistě pěkná podívaná.

 

Zpět